عامل امنيت و اقتدار منطقه، ايران است/پرنده‌اي در آسمان كشوربدون مجوز حق پرواز ندارد

سامانه پيام كوتاه ((پيام رسون)) سامانه پيام كوتاه رايگان و نمايندگي سامانه پيام كوتاه در سايت پيام رسون

عامل امنيت و اقتدار منطقه، ايران است/پرنده‌اي در آسمان كشوربدون مجوز حق پرواز ندارد

۸ بازديد

 

عامل امنيت و اقتدار منطقه، ايران است/پرنده‌اي در آسمان كشوربدون مجوز حق پرواز ندارد

 

فرمانده سپاه عاشورا با بيان اينكه در هشت سال دفاع مقدس عملا چيزي در كشور توليد نمي‌شد ولي آستانه تحمل مردم بالا بود، گفت: در حال حاضر نيز بايد آستانه تحمل را بالا برد تا از اين برهه خارج شويم، قبول داريم كه ايستادگي سخت است ولي قطعا طبق وعده خداوند پس از سختي، آساني است.

 

 

 

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، سردار زين‌العابدين خرم ظهر امروز در نشست خبري برنامه‌هاي ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان آذربايجان‌شرقي اظهار كرد: تمام برنامه‌هاي دفاع مقدس تاريخي بوده و بعد از ۳۸ سال از پايان اين دوران هنوز هم خاطرات آن دوران اگرچه تلخ بود و ويراني، كشتار و بي‌خانماني در پي داشت ولي ايثار و مقاومت مردم ايران را به خوبي نشان داد.

وي با بيان اينكه هيچ‌گاه ايران شروع كننده جنگ نبوده ولي دشمنان انقلاب با سه هدف اساسي اين جنگ را بر ما تحميل كردند، تصريح كرد: دشمنان انقلاب اسلامي مي‌خواستند ندامت بعد انقلاب براي مردم رقم بزنند، نتيجه انقلاب خروج ايران از دايره سلطه استكبار بود كه اين امر براي آنان قابل قبول نبود.  

فرمانده سپاه عاشورا اضافه كرد: اشغال سرزمين هدف ديگر دشمن بود تا با تحميل تاريخي بر ايران، تجزيه كشور را ايجاد كنند.

وي با اشاره به سومين هدف دشمن از تحميل جنگ هشت ساله توضيح داد: صدام در صدد بود تا اتحاد اعراب در منطقه را به نمايش بگذارد و ژاندارم منطقه شود.

خرم ابراز كرد: شاهكار مردم ايران و امام (ره) همه اين سه هدف دشمن را نقش برآب كرده و جنگ را به دفاع آن هم از نوع مقدس تبديل كرد و اجازه تجزيه كشور را نداده و صدام را زمين‌گير كرد.

وي با تاكيد به هزينه‌هاي سنگين ايران در دوران دفاع مقدس تصريح كرد: خون‌ها و جوانان زيادي تقديم شدند ولي ورق جنگ به نفع ايران برگشت و هر روز براي ايران پر از بركت بود.

فرمانده سپاه عاشورا خاطرنشان كرد: جوانان وطن آن روزها، عزت، بزرگي و عظمت ايران را به نمايش گذاشتند و درس تاريخي برتي همگان شد كه اگر وحدت، يكپارچگي و همدلي در ايران باشد دشمن قادر به هيچ كاري نخواهد بود.

وي در ادامه با قدرداني از همه مردم ايران، نيروهاي مسلح و صلابت و ايستادگي امام راحل در زمينه نقش‌آفريني موثر در هشت سال دفاع مقدس بيان كرد: اميد است همين وحدت و يكدلي تحت فرمان ولي‌امر مسلمين پيش رفته و همواره امنيت و آرامش در پرتو اين امنيت براي ايران اسلامي مستدام باشد.

خرم با اشاره به دستاوردهاي دفاع مقدس در حوزه دفاعي و نظامي بيان كرد: ما در دوران جنگ امكاناتمحدود داشته و حتي امكاناتي كه در اختيار داشتيم را نيز به خوبي توانايي استفاده نداشتيم.

وي افزود: در دوران دفاع مقدس ارتش جمهوري اسلامي، ارتش قابل توجه و مهمي در منطقه بود، با وجودآشفتگي ارتش در بدو پيروزي انقلاب و فرار نيروهاي آن به خارج، ولي اميراني تاثيرگذار ماندند و از اقتدار كشور دفاع كردند.

فرمانده سپاه عاشورا با تاكيد به اينكه در دوران دفاع مقدس سختي هاي زيادي داشتيم، تصريح كرد: قبل از انقلاب يك فرمانده نظامي نمي‌توانست نزديك تجهيزات آمريكا براي اورهال كردن شود و اين موضوع باعث شد تا در دوران دفاع مقدس ۵۰ درصد تجهيزات از دست ما خارج شود و در سال‌هاي دوم با تجهيزات كمتر از خود دفاع مي‌كرديم اما با همان مقدار تاريخ‌ساز شديم.

وي خاطرنشان كرد: در دوران دفاع مقدس براي خمپاره زدن هم سهميه‌بندي مي‌كرديم چراكه سيستم توليدي كشور قطع شده بود و تجهيزاتي نداشتيم.

خرم اضافه كرد: در دوران دفاع مقدس جلسات زيادي با توليدگران صنعتي داشتيم كه شايد تجربه‌اي از ساخت تجهيزات نظامي نداشتند ولي وارد ميدان شده و فشنگ و اسلحه و تجهيزات نطامي در حد توان توليد كردند.

وي با اشاره به فرمان رهبر معظم انقلاب مبني بر اينكه ديگر زمان بزن در رويي تمام شده است و دشمن يكي بزند، ۱۰ تا خواهد خورد، گفت: در منطقه‌اي كه در ۲۳۰ كيلومتري فاصله با ايران وجود داشت، نقطه‌زني دقيق داشتيم در حاليكه يك زماني در دوران دفاع مقدس نمي‌توانستيم همان منطقه را مورد هدف دقيق قرار دهيم ولي الان با توجه به تكنولوژي و فناوري به دست آمده توسط ايران، توانستيم به دستاوردهاي بزرگي برسيم.

فرمانده سپاه عاشورا با تاكيد به خودكفايي ايران اسلام در همه امور بيان كرد: ثمره دست به دست دادن نيروهاي نظامي با دانشگاه‌ها باعث شد تا اين خودكفايي ايجاد شود و اين موضوع در دوران گذشته وجود نداشت.

خرم با اشاره به منويات رهبر معظم انقلاب مبني جنگ نمي‌شود و مذاكره نمي‌كنيم، افزود: از لحاظ دفاعي قطع به يقين دشمن نمي‌تواند جسارتي به كشور داشته باشد ولي همچنان بايد دشمن را گرگ زخمي در نظر گرفت كه از انقلاب اسلامي زخم خورده است.

فرمانده سپاه عاشورا در ادامه افزود: منطقه توانايي تامين امنيت خود را دارد و اين استكبار جهاني بوده كه مخل امنيت شده است.

وي با تاكيد به اينكه شك نكنيد عامل امنيت و اقتدار منطقه ايران است، تصريح كرد: شكل دادن گروهك‌هايي نظير طالبان و داعش براي از بين بردن اين امنيت بوده است.

فرمانده سپاه عاشورا اضافه كرد: ناوهاي دريايي ارتش ايران  در آب‌هاي آزاد در حال ابراز وجود بوده و هيچ ناوگاني بدون مجوز نمي‌تواند به حريم كشور وارد شود و يا در آسمان كشور هيچ پرنده‌اي بدون مجوز نمي‌تواند پرواز كند.

وي با بيان اينكه شرايط اقتصادي دوران دفاع مقدس با زمان حال متفاوت بوده و اصلا قابل قياس نيست، گفت: در آن دوران كمبودهاي زيادي وجود داشت ولي با اين وجود،هيچ گسسيتي وجود نداشت.

فرمانده سپاه عاشورا با بيان اينكه در هشت سال دفاع مقدس عملا چيزي در كشور توليد نمي‌شو ولي آستانه تحمل مردم بالا بود، گفت: در حال حاضر نيز بايد آستانه تحمل را بالا برد تا از اين برهه خارج شويم، قبول داريم كه ايستادگي سخت است ولي قطعا طبق وعده خداوند پس از اين سختي، آساني خواهد آمد.

وي افزود: مسوولان كشور بايد خدمت به مردم را افتخار خود بدانند،طبق قانون اساسي نيروهاي مسلح، ارتش و سپاه مي‌توانند هر ميزان كه نياز به سازندگي باشد، انجام دهند.

خرم اذعان داشت: در دوران جنگ تبليغات داشتيم و بعد از جنگ بايد درايت در كنار روايت هم باشد به طوريكه يك اقدام بسيار اساسي در زمينه كنگره ملي ۱۰ هزار شهيد مدنظر بوده و فراخوان آن انجام خواهد گرفت.

وي افزود: براي كنگره ملي ۱۰ هزار شهيد تمام علما، ادبا و هنرمندان را در حوزه ادبيات پايداري پاي كار آورده و اولين كنگره در آذرماه برگزار خواهد شد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.