تجهيز سپاه به موشك بالستيك دريايي با برد ۷۰۰ كيلومتر ، جزئياتي از عمليات گسترده پهپادهاي سپاه در سوريه اعلام شد.

سامانه پيام كوتاه ((پيام رسون)) سامانه پيام كوتاه رايگان و نمايندگي سامانه پيام كوتاه در سايت پيام رسون

تجهيز سپاه به موشك بالستيك دريايي با برد ۷۰۰ كيلومتر ، جزئياتي از عمليات گسترده پهپادهاي سپاه در سوريه اعلام شد.

۸ بازديد

تجهيز سپاه به موشك بالستيك دريايي با برد ۷۰۰ كيلومتر ، جزئياتي از عمليات گسترده پهپادهاي سپاه در سوريه اعلام شد.

فرمانده نيروي هوافضاي سپاه گفت: امروز موفق شده‌ايم موشك ساحل به درياي بالستيك و نه كروز را كه خود يك فناوري پيچيده دارد، توليد كنيم و از فاصله ۷۰۰ كيلومتري ناو و كشتي را مورد هدف قرار دهيم.

ششمين نشست مسئولان سياسي رده‌هاي نيروهاي مسلح، مستقر در استان‌هاي تهران و البرز به ميزباني نيروي هوافضاي سپاه برگزار شد. سردار اميرعلي حاجي‌زاده، فرمانده اين نيرو، در اين مراسم به تشريح توانمندي‌ها و دستاوردهاي آفندي و پدافندي نيروي هوا فضاي سپاه پرداخت.

به گزارش صبح صادق، سردار اميرعلي حاجي‌زاده در ابتداي اين نشست با اشاره به اينكه سه ركن اساسي اداره كشور، ‌رهبري،‌ مردم و مسئولان هستند، اظهار داشت: دو ركن اوليه، يعني رهبري و مردم تغيير نكردند، در تمامي فراز و نشيب‌ها و به وقتش فداكاري مي‌كنند،‌ همه آحاد مردم مدافع حرم مي‌شوند و شهيداني تقديم اسلام مي‌كنند. وي تأكيد كرد: امروز بخشي از مشكلات مردم و معضلات كشور به مسئولاني برمي‌گردد كه ضعيف عمل مي‌كنند و به صورت دقيق تدابير رهبر معظم انقلاب را اجرا و به عمق مطالب ايشان توجه نمي‌كنند.

سردار حاجي‌زاده گفت: عموم مردم مجموعه نظام را يكپارچه مي‌بينند؛ لذا در بخش‌هايي از جامعه مانند دانشگاه‌ها ايجاد سؤال و شبهه مي‌كنند كه حاكميت ديني توانايي اداره جامعه را ندارد. يكي از وظايف مسئولان سياسي،‌ حضور در بين اقشار مختلف مردم و بصيرت‌افزايي و رفع شبهات از موضع صحيح و پاسخ به پرسش‌هاي آنان به صورت هنرمندانه است.وي در بخش ديگري از سخنان خود با ذكر خاطره‌اي، اظهار داشت:‌ «من بعد از هفت فرمانده، اولين فرماندهي بودم كه از درون مجموعه نيرو در مهر ماه سال 1388 براي فرماندهي نيروي هوافضاي سپاه انتخاب شدم، 25 سال سابقه فعاليت در بخش موشكي داشتم و داراي تجارب فراواني در اين زمينه بودم؛ لذا براي اولين ملاقات و ديدار كاري در مسئوليت فرمانده نيرو، 16 آذر همان سال خدمت رهبر معظم انقلاب رسيدم و پس از ارائه برنامه‌هاي نيرو كه خيلي روي آن كار كرده بوديم، ‌ايشان فرمودند؛ ‌اين مسائل كه گفتي خوب است، ولي اولويت من دقت در موشك‌هاست.

سردار حاجي‌زاده ادامه داد: آن موقع ما روي برد كار مي‌كرديم و موشك‌هاي ما ضريب خطاي اصابت داشت. رهبر معظم انقلاب كه اين موضوع را فرمودند، ما در مجموعه نيرو سه ماه تلاش كرديم و‌ نتيجه مطلوب حاصل شد و بعدها به كمترين ضريب خطاي ممكن رسيديم.

وي تأكيد كرد: دنيا شاهد است كه جمهوري اسلامي ايران در حوزه موشكي در منطقه اول و در دنيا هفتم يا هشتم است و كره‌‌اي‌ها (كره شمالي) از ما عقب‌تر هستند. ما در بحث پهپادها در تراز 15 كشور اول جهان قرار داريم و از روسيه و چين جلوتريم. در حوزه پدافند هوايي توانمندي خوبي داريم و تجهيزاتي داريم كه از روسيه، فرانسه، چين و انگليس جلوتر است.

سردار حاجي‌زاده در همين زمينه اشاره كرد: رهبر معظم انقلاب در سال 1386 به فرمانده وقت نيرو فرموده بودند؛ من نمي‌دانم با موشك بالستيك زمين به زمين مي‌شود كشتي را زد يا نه؟ و اگر بتوانيد اين كار را بكنيد، ‌كار بزرگي است. ما براي تبعيت از ايشان، بچه‌ها را فعال كرديم و امروز موفق شده‌ايم موشك ساحل به درياي بالستيك و نه كروز را كه خود يك فناوري پيچيده دارد، توليد كنيم و از فاصله 700 كيلومتري ناو و كشتي را مورد هدف قرار دهيم.

وي افزود: امروز موشك‌هاي توليدي ما از 200 كيلومتر تا 2000 كيلومتر همه نقطه‌زن هستند و موشك‌هاي توليدي گذشته هم همه در حال تبديل شدن به نقطه‌زن هستند.

وي به چند نمونه از عمليات‌هاي موشكي اين نيرو بر روي مواضع دشمن هم اشاره كرد و گفت: در جنوب شرق كشور عوامل ضد انقلاب 14 نفر از نيروهاي سپاه را به شهادت رسانده بودند و نيروي زميني سپاه محل اختفاي سركرده اين گروهك را رصد كرده بود كه دو خانه در فاصله 70 كيلومتري از مرز ايران در يك روستا و كنار مسجد واقع شده بود. موشك‌هاي ما براي برد 250 تا 300 كيلومتري ساخته شده بود؛ لذا بر اساس تعهدي كه داده بوديم، برد موشك را تنظيم و فقط آن دو خانه را منهدم و نفرات آنجا را به درك واصل كرديم و هيچ خسارتي به روستا و مسجد آن وارد نشد.

فرمانده نيروي هوافضاي سپاه در ادامه افزود: پس از جنايت داعشي‌ها در تهران و حمله به حرم مطهر حضرت امام‌خميني(ره) و مجلس شوراي اسلامي در ميدان بهارستان، ‌آمادگي خود را براي گرفتن انتقام خون شهدا از مزدوران وهابي اعلام كرديم، شرايط مهيا شد، سردار جعفري گفتند رهبر معظم انقلاب نگران صدمه به مردم ديرالزور سوريه هستند،‌ ما به ايشان اطمينان داديم كه فقط محل تجمع داعشي‌ها را مي‌زنيم.

وي ادامه داد: اين عمليات دقيق اجرا شد و هواپيماهاي بدون سرنشين ما از سمت حماء در سوريه رفتند بالاي هدف در ديرالزور و ما تصاوير اصابت موشك‌ها را به صورت آنلاين در كرمانشاه مشاهده مي‌كرديم كه بخشي از اين فيلم‌ها را همه ديدند و هواپيماهاي ما همه سالم،‌ چند صد كيلومتر آن طرف‌تر نشستند.

سردار حاجي‌زاده ادامه داد: نيروهاي ضد انقلاب در شمال غرب كشور تعدادي از برادران سپاه را به شهادت رسانده و موجب سلب امنيت آن منطقه شده بودند. نيروي زميني سپاه مجوز حمله به جلسه سران كردهاي معاند در خاك عراق را گرفته بود. در زمان اجراي عمليات يك فروند هواپيماي بدون سرنشين از اهواز و يك فروند از كاشان بلند شد و ساعت يك صبح در منطقه پيرانشهر بود و آنها را فرستاديم در اربيل عراق بالاي سر هدف در عمق 70 كيلومتري، ما با پهپادها، ‌تردد آنها را زير نظر داشتيم،‌ هنوز دو سه نفر به جلسه نرسيده بودند و در زمان مقتضي، با چند فروند موشك زمين به زمين اجراي آتش كرديم و همه آنهايي كه آنجا بودند من‌جمله رابط كشور عربستان،‌ همه از بين رفتند، يا به نحوي زخمي شدند كه ديگر سالم نيستند و ساعت سه بعد ازظهر هواپيماها به كرمانشاه برگشتند.

وي در ادامه گفت: در جريان جنگ سوريه يك روز به سردار حاج‌قاسم‌ سليماني گفتم چرا از موشك عليه داعش استفاده نمي‌كنيد و ايشان گفت،‌ برد موشك‌هاي شما زياد است و به درد ما نمي‌خورد، ‌ما موشك با برد 10 كيلومتر لازم داريم،‌ پس از شش ماه كار و تلاش و با همكاري وزارت دفاع، موشك با برد 23 كيلومتر ساختيم و در دو سال آخر نبرد در سوريه از اينها استفاده مي‌كرديم.

سردار حاجي‌زاده درباره عمليات پهپادهاي اين نيرو در سوريه نيز گفت: پهپادهاي بمب‌افكن ما با استفاده از بمب‌هاي هوشمند، 700 عمليات رزمي عليه داعش در صحنه نبرد سوريه داشته و در انهدام تانك‌ها، ‌نفربرها،‌ ماشين‌هاي انتحاري و سنگرهاي توپ 23 ميلي‌متري از آنها بهره‌برداري شد؛ چرا كه اينها اهدافي بود كه داعشي‌ها حساب ويژه‌اي روي آنها باز كرده بودند و توانستيم توازن صحنه نبرد را واقعاً به نفع جبهه مقاومت تغيير دهيم.

سردار حاجي‌زاده با اشاره به چند نشست و ملاقات با سران نظامي كشورهاي روسيه و عراق، هم اظهار داشت: چند سال پيش فرمانده نيروي هوايي روسيه ميهمان ما بود و فيلمي از ناو آمريكا به او نشان داديم كه با پهپاد ما گرفته شده بود. او پرسيد مگر شما چند فروند جنگنده داريد، نمي‌ترسيد؟ آمريكايي‌ها مي‌دانند بالاي سرشان هستيد، اين مدل از هواپيماي شما پناهكار نيست.‌گفتم بله ما عمد داشتيم كه بدانند بالاي سرشان هستيم، ‌گفت پس چرا نمي‌زنند.گفتم جرات ندارند؛ زيرا آنها در منطقه ما هستند و ما هم آنها را مي‌زنيم. به او گفتم ژنرال،‌ همين كار را شما با جنگنده‌هاي خودتان بكنيد و برويد بالاي سر ناو آمريكايي، گفت نمي‌زنند؟ گفتم تعهد مي‌دهم كه نمي‌زنند. يكي دو بار اين كار را انجام دادند كه رسانه‌اي هم شد.

سردار حاجي‌زاده در ادامه خاطره ديگري را نيز تعريف كرد: فرمانده پدافند هوايي عراق كه در زمان جنگ ايران و عراق هم در پدافند هوايي عراق بود و يك فروند جنگنده ما را در آن دوران زده بود، ‌بنا بر دستور نخست‌وزير عراق ابتدا سفري به اكراه به ايران داشت و در جريان بازديد از دستاوردهاي دفاعي ما در حوزه پدافند، پرسيد اينها كجايي هستند؟ گفتم ايراني، رفت دريچه را باز كرد و گفت: ‌اجزاي آن را از كجا خريده‌ايد، ‌گفتم توليد ايران است. يك هفته طول كشيد تا باور كنند و بعد پيغام داد به شما تبريك مي‌گويم؛ چرا كه سيستم شما از روس‌ها بهتر است. بعدش مشتاق سفرها و مذاكرات بيشتر با ما شد.

وي با بيان اينكه همين اتفاق با فرمانده پدافند هوايي روسيه افتاد، افزود: متعاقب آن ديدار بود كه روس‌ها احساس كردند بايد سامانه پدافندي اس 300 را به ما بدهند،‌ اگرچه سامانه پدافند هوايي خودمان بهتر از آنهاست.

سردار حاجي‌زاده ادامه داد: اين را با تأكيد بسيار زياد مي‌گويم كه بدانيد فناوري و شيوه ساخت سامانه‌هاي پدافند هوايي صد درصد پيچيده‌تر از ساخت موشك است.

فرمانده نيروي هوافضاي سپاه گفت: رهبر معظم انقلاب در 1386 به مقامات وقت وزارت دفاع كه قصد خريد سامانه‌هاي پدافندي خارجي از گرجستان را داشتند، فرمودند؛ بخريد ولي توقع من اين است كه داخلي باشد و اكنون در رژه نيروهاي مسلح سال جاري ديديد كه سامانه‌هاي پدافندي سوم خرداد و رعد به صورت بومي و صد درصد توليد داخلي به همت اين نيرو ساخته شده است كه در معرض ديد عموم قرار گرفت.

وي يادآور شد: نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران امروز در بحث بومي‌سازي و توليد انبوه انواع موشك‌ها،‌ انواع رادارها و جنگ الكترونيك، مداومت پروازي، سامانه‌هاي دقيق و مجهز پدافند هوايي، توانسته‌اند كارهاي نشدني را شدني كنند و اينها در پرتو تبعيت از ولايت و توجه به رهنمودهاي ايشان و تلاش و مجاهدت شبانه‌روزي و توكل به خداوند متعال ميسر شد.

سردار حاجي‌زاده در پايان تأكيد كرد: ما معتقديم كشوري كه توانايي ساخت تجهيزات پيچيده‌ موشك را دارد و به مباني علمي و فناوري آن دست يافته است، قطعاً در حوزه‌هاي غير نظامي مانند نفت،‌ پتروشيمي،‌ خودرو و غيره كه اين پيچيدگي را ندارد و مشكل از نبود فناوري و متخصص نيست، مي‌تواند با تقويت ولايتمداري و حل مشكل تنبلي و نبود باور در اين حوزه‌ها نيز پيشرفت كند.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.