آينده واتس آپ

سامانه پيام كوتاه ((پيام رسون)) سامانه پيام كوتاه رايگان و نمايندگي سامانه پيام كوتاه در سايت پيام رسون

آينده واتس آپ

۲۵ بازديد

پيشرفت چشمگير واتس آپ 

 

 

متن از پنل اس ام اس شيراز

 

ماه گذشته مالك فيس بوك برنامه WhatsApp را ، كه قيمت آن 19 ميليارد دلار بود خريداري كرد ، اين خبر از گوشه و كنار صنعت فناوري با آبروريزي و سروصداي زيادي به پا شد . در فوريه 2009 ، بنيانگذاران آن  شركت ، حتي در خواب هم ، جشن پنجمين تولد آن و تبديل شدن به چنين قدرتي را تصور نميكردند .

اما 19 ميليارد دلار ، بابت  WhatsApp ؟؟؟!!!!

 

براي بررسي و قراردادن اين مبلغ در چشم انداز ، بايد بدانيد كه دو سال پيش براي Instagram مبلغي به ارزش 19برابر فيس بوك پرداخت شد!! اين معامله موجب نارضايتي بسياري كه از افرادي شد كه از گرفتن ماهي بزرگ ناراحت بودند.

 

در WhatsApp هيج چيز دور از دسترس نيست . يك  برنامه چت، كه به كاربران اجازه مي دهد پيام هاي متني ، متون ، عكس ها و ويديوها را براي يك ياچند نفر ، در هركجا كه باشند ، ارسال كند . اسكايپ براي تماس هاي صوتي از تعرفه هاي نفوذي كه تا كنون براي ارتباطات بين المللي مطرح شده بود استفاده ميكرد ، اما در اين برنامه ناديده گرفته شده است،  و موفقيت آن به  كساني را كه اين ايده را پياده كرده بودند ، به شدت آسيب زده است.

 

علاوه بر اين ، اين برنامه يك ضربه بزرگ در بازارهاي جهاني بوده است ، WhatsApp با 40 ميليون كاربر در هند و 38 ميليون در برزيل ، ميزان قابل ملاحظه اي محبوبيت پيدا كرده است ، همانطور كه در اسپانيا و سنگاپور محبوب شده است. اين واقعيت كه اكثر كاربران آن از خارج از ايالات متحده هستند بي ترديد منجر به شگفتي عمومي شد .

از آوريل 2013 ، زماني كه WhatsApp داراي 200 ميليون كاربر محترم بود و از Top 20 وضعيت دائمي در فروشگاه App برخوردار بود ، در هر ماه 25 ميليون كاربر جديد را اضافه كرده است.

 

 

 

 

انتظار مي رود كه واتساپ ،  در سال آينده ، تحت نظارت مديريت و مالك خودش ، ميزان كنوني كاربر به  465 ميليون نفر افزايش يابد . اما اگر فيس بوك ، نقطه نظر و ديدگاهش را از يكجا بردارند ، روزي به ميدان خواهند رفت .

"19 ميليارد دلار براي 465 ميليون كاربر ، به عبارتي هر كاربر 40 دلار ، اين همان چيزي است كه براي فيس بوك قابل قبول است .

در طولاني مدت  براي برنامه ارتباطات P2P ، فيس بوك بهترين گزينه است . فيس بوك علاقه مند به چگونگي برقراري ارتباط با ديگران است و حالا واتساپ جايگزين آن شده است و اين با مأموريت آنها مطابقت دارد. "

 

براي مالك ، مسئله اين نيست كه آيا او يك معامله خوب را انجام داده است يا نه هرچند كه  او اصرار دارد كه اين كار را انجام دهد . فيس بوك با بيش از 3000 كارمند و ارزش گذاري 173 ميليارد دلاري براي آن ، مطمئنا به بهبود خدمات ارائه شده توسط آنها كمك مي كند.

 

 

 

خريد واتساپ نشان دهنده ي ، انحصار اشتراك انبوه وب است . فيس بوك به خودي خود پيچيده است. در حال حاضر واتساپ ، با بيش از 19 ميليارد دارد و فيس بوك قصد ندارد صبر كند و به جاي جلوگيري از تهديد خارجي ، تا زماني كه علامت قيمت را توجيه كند ، به سادگي منابع خود را به نام تجاري پر مي كند ، قطعا حركتي سريع خواهد بود.

 

اين دقيقا يك استراتژي است كه خون متفكران فيس بوك را خنثي مي كند . آنها هميشه وعده داده اند كه هيچ چيز را در مورد كسب و كارهايي را كه جذب مي كنند تغيير ندهند ولي چرخ هاي تغيير  در حركت هستند . چند روز پس از فروش ، مدير عامل واتساپ اعلام كرد كه ميخواهد انتقال پيام هاي صوتي را راه اندازي كند. در نهايت فيس بوك وارد اين رقابت خواهد شد . در بازارهايي مانند كره جنوبي ، جايي كه گوگل كاكائو ، غول بزرگ منطقه است ، فيس بوك به عنوان يك پلت فرم ، تقريبا 40 ميليون كاربر دارد.

 

اگر فيس بوك ، با شيوه هاي خاص خود در بازارها ، تسلط پيدا كرده است در مقابل واتساپ ، كليد ورود به بازار است .

 

 

شركت تك رايان سپهر خاورميانه

09164900129**07137325725

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.