مسئولان نظارتي ، خواب هستند

سامانه پيام كوتاه ((پيام رسون)) سامانه پيام كوتاه رايگان و نمايندگي سامانه پيام كوتاه در سايت پيام رسون

مسئولان نظارتي ، خواب هستند

۲۵ بازديد

فروش ۸۰۰ هزار توماني بليت پرواز مشهد ـ تهران

 

اين روز ‌قيمت ۸۰۰ هزار توماني بليت مشهد به تهران ‌سوژه‌‌ نخ‌نمايي شده است‌ ، اما گويا ، ‌مسئولان تواني براي نظارت ندارند.

قيمت بالاي بليت مشهد به تهران ، سوژه‌اي نخ‌نما و قديمي است ، كه در رسانه‌هاي مختلف بارها و بارها به آن پرداخته شده ، اما گويا گوش شنوايي براي آن وجود ندارد و هر بار مسئولان امر ،  ادله خاص خود را براي اين مسئله عنوان مي‌كنند و البته كمتر ، شاهد اقدامي ضربتي هستيم.

 

 

مناسبت‌هاي مختلف هميشه بهانه‌اي براي گراني است ؛ حال اين گراني ممكن است مربوط به ارزاق و كالاهاي عمومي باشد و گاه نيز ممكن است ، مربوط به وسايل حمل و نقل باشد ؛ هواپيما كه يك پديده لاكچري براي حمل و نقل محسوب مي‌شود ديگر جاي خود را دارد.

 

اگر نگاهي به سايت‌هاي فروش بليت هواپيما ، براي تهيه بليت مشهد به تهران به ويژه در روزهاي تعطيل بيندازيد ، شاهد بلبشويي در قيمت‌ها هستيد ؛مسئولان نظارتي ، خواب هستند  و هر كس با هر قيمتي كه مي‌خواهد مي‌فروشد ؛ البته شما قدرت انتخاب داريد و مي‌توانيد بخريد و يا نخريد ؛ يادتان باشد ، كه قدرت انتخاب از شما گرفته نشده است!

 

اما ، چرا اين داستان هر بار تكرار مي‌شود و هر بار هم كلي رسانه‌ها ، در مورد آن با آب و تاب مي‌نويسند ، اما در نهايت آب از آب تكان نمي‌خورد؟ دليل گرانفروشي بليت مشهد به تهران و ثبت ركورد 800 هزار توماني چيست؟

 

مجيد فرقاني ؛ دبير انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافرتي مشهد بيان مي‌كند : متاسفانه سقف و كفي كه قرار بود سازمان هواپيمايي كشوري تعيين كند ، در آن مقداري كف قيمت ، بالا است. مصوبه‌اي دارند ، كه مربوط به آذرماه سال 97 است و در آن كف‌هاي قيمت ، بالا است و مي‌گويند ، به دليل هزينه‌هاي ارزي و ريالي قيمت‌ها بالا است.

 

وي خاطرنشان مي‌كند : به استثناء ماه مبارك رمضان ، كم‌كم به ماه‌هاي پيك سفر و تابستان مي‌رسيم و قاعدتا نرخ كاهش پيدا نخواهد كرد و به ويژه قيمت‌ها در روزهاي اول و پايان هفته از مشهد به تهران و بالعكس بالا است و بعيد مي‌دانم نرخ‌ها كاهش محسوسي پيدا كند.

 

حميد بنايي ، عضو كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي نيز در اين زمينه مي‌گويد : متأسفانه در بحث ساماندهي بليط قطار و هواپيماي مشهد به تهران ، دچار سوء مديريت هستيم و شاهد هستيم كه در ايام خاص و پيك سفر اين قيمت‌ها بالا مي‌رود.

 

نماينده مردم گناباد ، در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد : شاهد هستيم كه اين اتفاقات ، دائما تكرار مي‌شود و قطعا در اين زمينه برخي اقدامات دقيقه نودي پاسخگو نيست و وزارتخانه مربوطه ، بايد در زمينه ساماندهي اين قيمت‌ها و همچنين سازمان هواپيمايي كشوري و ساير ارگان‌ها ، در زمينه نظارت بايد اقدامات عاجل را صورت دهند. 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.