صحن غير علني مجلس و حضور فرمانده كل سپاه

سامانه پيام كوتاه ((پيام رسون)) سامانه پيام كوتاه رايگان و نمايندگي سامانه پيام كوتاه در سايت پيام رسون

صحن غير علني مجلس و حضور فرمانده كل سپاه

۲۳ بازديد

حضور فرمانده كل سپاه ، در صحن غير علني مجلس

 

فرمانده كل سپاه ، صبح امروز به مجلس رفت تا به تحليلي صحيح  از جنگ رواني آمريكا ، در روزهاي اخير و ارائه گزارشي از توان دفاعي كشور به نمايندگان مجلس بپردازد.

صبح امروز، سرلشكر حسين سلامي فرمانده كل سپاه به همراه فرماندهان نيروهاي زميني و هوافضاي سپاه به جمع نمايندگان مجلس رفت ، تا پشت پرده‌هاي جنجال‌هاي تبليغاتي چند روز اخير رسانه‌هاي خارجي و برخي رسانه‌هاي داخلي ، در رابطه با اعزام ناو هواپيمابر به خليج فارس را براي نمايندگان ملت ، تشريح كند.

 

از سال 1386 به اين سو ، بر اساس تقسيم كاري كه بين ارتش و سپاه صورت گرفت ، مسئوليت بر قراري امنيت در خليج فارس و تنگه هرمز بر عهده سپاه گذاشته شده است و اگر قرار باشد نيرويي  درباره تحركات آمريكا ، در خليج فارس و توان دفاعي كشور براي مقابله احتمالي با آمريكا توضيحي دهد ، فرماندهان سپاه پاسداران هستند.

 

حضور فرماندهان نيروهاي زميني و هوا فضا  در اين جلسه نيز ، مي تواند به اين دليل باشد كه هر دو اين نيرو‌ها ، در دفاع از خليج فارس نقش دارند. نيروي زميني در  دفاع از سواحل خليج فارس نقش ايفا مي‌كند ، نيروي هوافضاي سپاه نيز وظيفه پدافند هوايي از آسمان اين منطقه را برعهده داشته وموشك‌هاي بالستيك ضد كشتي ، مانند : موشك‌هاي خليج فارس و هرمز هم در اختيار اين نيرو است.

 بر اساس اظهارات نمايندگان ، سردار سلامي به درخواست خود و براي روشنگري درباره پشت پرده تحركات و عمليات رواني دشمن در منطقه ،  به جلسه غيرعلني مجلس رفته است تا تحليل درستي از تحركات دشمن در منطقه و همچنين توان دفاعي سپاه را به نمايندگان ارائه كند.

 

طي هفته‌ اخير، آمريكايي‌ها جنجال تبليعاتي فراواني را پيرامون اعزام ناو هواپيمابر آبراهام لينكلن و بمب‌افكن‌هاي بي 52 به خليج فارس به راه انداخته‌اند و در اين بين برخي رسانه‌‌هاي داخلي هم ، به در همراهي با رسانه‌هاي خارجي به دنبال آن هستند ، تا اين تحركات نظامي آمريكا را آرايش جنگ ، دولت دونالد ترامپ براي حمله به ايران تلقي كنند.

.

نمايندگان مجلس مي‌گويند ، سرلشگر سلامي در اين  جلسه غيرعلني به ، صورت مشروح و با دلايل مستدل ، تاكيد كرد كه تمام اين تحركات ، جنبه رواني دارد و آمريكا  نه مي‌تواند و نه مي‌خواهد جنگ جديدي را آغاز كند.

 

بر اساس اظهارات نمايندگان مجلس ، سرلكشر سلامي در اين جلسه ، حضور ناوگان آمريكا در خليج فارس را ، امر عادي طي ساليان گذشته تلقي كرده و اعلام كردند : اعزام ناو جديد آمريكايي ، بر اساس برنامه ‌ريزي قبلي بوده و چيز جديدي نيست. سردار سلامي در اين جلسه ، همچنين تاكيد كرده است كه سپاه و ساير نيروهاي مسلح ، از اشراف بالاي اطلاعاتي بر نيروهاي آمريكايي در منطقه ، برخوردار هستند و هرگونه تحرك واقدام نيروهاي آمريكايي از ديد نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي مخفي نيست.

 

علاوه بر اين فرمانده سپاه اعلام كرده است آسيب پذيري بالاي ناوهاي هواپيمابر آمريكا مانع از آن مي‌شود كه آمريكايي‌ها چنين ريسكي انجام دهند و اقدام نظامي عليه ايران انجام دهند.

اما بررسي اقدامات و اظهارات مقامات آمريكايي به خوبي نشان‌ مي‌دهد كه هدف آنها از اعزام ناو به خليج فارس چيزي جز يك جنگ تبلغاتي و جنگ رواني و رو آوردن به حربه قديمي ايجاد دوگانه جنگ و صلح نيست.

 

اقدامات اخير آمريكايي‌‌ها ، از دوجنبه نظامي و سياسي قابل بررسي است. از جنبه نظامي  ، بايد گفت : كه آمريكايي‌ها حداقل طي يك دهه اخير به جز مواردي معدود ، همواره ناو هواپيمابر ، در خليج فارس داشته‌اند و اعزام دوباره ناو آبراهام لينكلن به اين منطقه چيز عجيبي نيست.از سوي ديگر ، اگر امريكايي‌ها بخواند آرايش جنگي در مقابل ايران بگيرند ، بايد ناوگان و نيروهاي مستقر در پايگاه‌هاي منطقه‌اي شان را از برد موشك‌هاي ايران خارج كنند كه تا كنون هيچ يك از اين اقدامات از سوي آمريكايي‌ها صورت نگرفته است.

.

همچنين قدرت نفوذ منطقه‌اي ايران آمريكا را در شرايطي كه بتواند جنگي را در منطقه غرب آسيا عليه ايران آغاز كند قرار نمي‌دهد.

 

به لحاظ سياسي ، هم آمريكايي‌ها طي چند روز اخير با لحني متفاوت از كشوري كه آرايش جنگي به خود گرفته است با ايران سخن گفته‌اند. مقامات آمريكايي‌ در نامه‌اي به مقامات كشورمان ، به صراحت اعلام كرده‌اند كه به هيچ وجه قصد حمله به ايران را ندارند. كارشناسان مي‌گويند : اين موضع آمريكا ، بيش از آنكه ناشي از اختيار آنها باشد ، ناشي از عدم توانمندي آمريكا براي آغاز جنگ با ايران است.

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.