ترس امارات از چيست ؟

سامانه پيام كوتاه ((پيام رسون)) سامانه پيام كوتاه رايگان و نمايندگي سامانه پيام كوتاه در سايت پيام رسون

ترس امارات از چيست ؟

۱۲ بازديد

ترس امارات از چيست ؟

 

بعد از انتشار خبر"پيام قطر به كويت : حل اختلافات با عربستان بدون حضور امارات" ، بازتاب گسترده‌اي در بين رسانه‌هاي عربي منطقه داشته است ، امارات حملات رسانه‌اي گسترده‌اي را عليه قطر و نيز خبرگزاري تسنيم به راه انداخته است.

 از ابتداي آغاز بحران بين قطر و چهار كشور حوزه خليج فارس ، ايران بارها خواستار حل مسالمت آميز اين اختلافات ، از راه گفت ‌وگو و بدون اعمال فشار و تحريم هاي يكجانبه عليه دوحه شده است.

ايران همچنان معتقد است كه ، اختلاف بين كشورهاي اسلامي ، بايد بين خود اين كشورها و بدون دخالت‌هاي خارجي حل و فصل شود و اين اختلافات نبايد باعث تفرقه و تعميق شكاف و اختلاف بين آنها گردد ، چرا كه گسترش دامنه اين اختلافات ، كشورهاي اسلامي را از حركت در مسير پيشرفت باز مي دارد و اين چيزي است كه دشمنان اسلام آن را دنبال مي كنند.

 

پيام قطر به كويت : حل اختلافات با عربستان بدون حضور امارات

اما درباره رفتار اين روزهاي امارات ، بايد گفت : كه از نظر عرف ديپلماتيك هر كشوري آزاد است كه با هر كشوري ديگر ، مناسبت ديپلماتيك برقرار كند و براي حل اختلافات با ديگر كشور وارد گفت ‌وگو شود و فكر مي‌كنم كه اماراتي ها هم اين حق را براي خودشان قائلند ، كه در مناسبات بين الملل آزادند ، با هر كشوري كه بخواهند روابط ديپلماتيك داشته باشند.

اينكه چرا امارات اين روزها ، توپخانه خود را بعد از انتشار اين خبر به سمت قطر نشانه رفته است ، قابل درك است و همه مي دانند كه در صورت تحقق اين امر يعني آشتي بين قطر و عربستان ، امارات ديگر نخواهد توانست به سياست‌هاي "ماجراجويانه" خود ، در ديگر كشورها از جمله يمن و شمال آفريقا ادامه دهد.

 

خشم امارات از اخبار مربوط به پيشنهاد قطر به عربستان

البته سكوت عربستان و كويت كه تاكنون واكنش رسمي به اين خبر نداشته‌اند ، بيشتر موجبات نگراني اماراتي‌ها را فراهم كرده است و ابوظبي از آن هراس دارد كه ، مبادا اين دو كشور توافقات پشت پرده‌‌اي بدون اطلاع امارات انجام داده باشند.

آنچه كه در گزارش‌ها در خصوص دعوت بن زايد از شاه بحرين ، براي سفر به امارات ، براي بررسي اين موضوع منتشر شده (در صورت صحت اين گزارش) نشان از عمق نگراني اماراتي‌ها به آشتي بين قطر و عربستان دارد و امارات از اين مي ترسد ، كه به قول ضرب‌المثل ايراني "سرشان بي كلاه" مانده باشد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.