‌تشكيل كميته بحران استان فارس با حضور وزير اطلاعات

سامانه پيام كوتاه ((پيام رسون)) سامانه پيام كوتاه رايگان و نمايندگي سامانه پيام كوتاه در سايت پيام رسون

‌تشكيل كميته بحران استان فارس با حضور وزير اطلاعات

۹ بازديد

۱۹ كشته و ۱۱۹ زخمي ، مردم از خانه خارج نشوند .

 

بارش شديد باران كه از بامداد امروز در استان فارس آغاز شده بود ، از حوالي ساعت ۱۱ منجر به وقوع سيلاب شديد در منطقه دروازه قرآن ، ميدان ابوكلام ، هفت‌تنان و مسيرهاي منتهي به اين مناطق شده بود.

 

تشكيل كميته بحران استان فارس با حضور وزير اطلاعات

در پي وقوع سيلاب در شيراز كميته بحران استان فارس با حضور وزير اطلاعات تا ساعاتي ديگر تشكيل جلسه مي‌دهد.در پي وقوع سيلاب در شيراز كميته بحران استان فارس به رياست استاندار فارس و با حضور وزير اطلاعات ساعت 22:30 دقيقه در استانداري فارس تشكيل جلسه مي‌دهد.  

همچنين در پي وقوع سيل امروز در شيراز علاوه بر وزير اطلاعات، رئيس اورژانس كشور، رئيس سازمان ميراث فرهنگي كشور و برخي ديگر از مسئولان كشوري براي بررسي وضعيت سيل‌زدگان و رسيدگي به آنها به شيراز سفر كرده‌اند.

دستور رئيس كل دادگستري فارس به دادستان براي رسيدگي فوري به حادثه امروز شيراز

رئيس كل دادگستري استان فارس با بيان اينكه حادثه امروز در دستور رسيدگي ويژه دستگاه قضائي قرار دارد ، گفت : پس از وقوع حادثه بلافاصله با دستور دادستان مركز استان پرونده قضائي پيرامون بررسي علل و ابعاد حادثه در دادسراي شيراز تشكيل شده است.

علي القاصي با ابراز تأسف از درگذشتگان اين حادثه با بيان اينكه موضوع حادثه امروز در دستور رسيدگي ويژه دستگاه قضائي قرار دارد اظهار داشت : پس از وقوع حادثه بلافاصله با دستور دادستان مركز استان پرونده قضائي پيرامون بررسي علل و ابعاد حادثه در دادسراي شيراز تشكيل و بازپرس ويژه با نظر دادستان و معاونين دادگستري حاضر در صحنه، تحقيقات اوليه را آغاز كرده است.

نماينده عالي قوه قضائيه در استان گفت : پس از بررسي‌هاي پزشكي قانوني مجوزهاي قضائي توسط بازپرس ويژه جهت تحويل اجساد جان باختگان حادثه به خانواده‌ها صادر شده است.

وي در ادامه گفت : آنچه در تحقيقات اوليه مشخص شده اينكه رودخانه منتهي به دروازه قرآن حسب اطلاعات واصله لايروبي نشده و مجراي عبور آب به طور كامل باز نبوده است و همين امر موجب راه افتادن سيلاب مرگبار حاصله از بارندگي در كوه‌هاي اطراف شده است.

وي افزود : علي‌رغم اينكه سازمان هواشناسي از يك هفته قبل هشدارهاي لازم در خصوص بارش شديد باران را اعلام كرده بود اما متوليان امر در حوزه شهرداري پيش‌بيني و اقدامات پيشگيرانه لازم در خصوص لايروبي رودخانه مجاور دروازه قرآن و مهار سيلاب ناشي از بارندگي را مد نظر قرار نداده‌اند.

وي تأكيد كرد : اين موضوع توسط دستگاه قضائي رسيدگي و بعد از انجام اقدامات كارشناسي با مسئولين و متوليان خاطي قاطعانه برخورد خواهد شد.

 

دادستان شيراز به موضوع ورود كرد‌.

از صبح امروز بارش باران در دروازه قرآن شيراز و محلات اطراف آن منجر به جاري‌شدن سيل و كشته‌شدن 11 نفر از هموطنمان شد، همين امر منجر به ورود دادستان شيراز به موضوع شد.‌

علي صالحي ، دادستان شيراز با حضور در مناطق سيل‌زده از سهل‌انگاري دستگاه‌هاي متولي انتقاد كرد و اظهار داشت : پرونده‌اي در اين زمينه در دادستاني شيراز باز شده و موضوع تحت بررسي است. بر اساس بررسي‌هاي اوليه لايروبي اين مسير انجام نشده است.

 

علوي براي بررسي ابعاد خسارات سيل عازم شيراز شد.

به‌دستور حجت‌الاسلام حسن روحاني رييس جمهوري ، حجت الاسلام علوي وزير اطلاعات براي سركشي ، نظارت و بررسي ابعاد خسارات ناشي از سيل در استان فارس عازم شيراز شد.

 

امدادرساني نيروهاي مهندسي و پزشكي سپاه فجر فارس به سيل‌زدگان

معاون روابط عمومي و تبليغات سپاه فجر استان فارس گفت : نيروها و امكانات مهندسي و پزشكي سپاه فجر فارس و جمعي از گروه‌هاي جهادي بسيج در امدادرساني به آسيب‌ديدگان حادثه سيل در شيراز حضور دارند.‌

سرگرد جلال يارمحمدي با اشاره به حادثه وقوع سيلاب و بروز خسارات به خودروها و مسافران نوروزي در منطقه دروازه قرآن شيراز اظهار داشت : نيروهاي امدادي سپاه در حال آماده‌باش هستند و امكانات پزشكي و مهندسي سپاه استان فارس به‌صورت فعال در فرآيند امدادرساني به مردم شيراز در سطح اين شهرستان حضور دارند.

وي افزود : علاوه بر نيروها و امكانات مهندسي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ، جمعي از گروه‌هاي جهادي و اقشار بسيج استان فارس نظير بسيج جامعه پزشكي ، معاونت امداد و درمان سپاه فجر ، بسيج سازندگي فارس و ساير اقشار بسيج در امدادرساني به آسيب‌ديدگان حادثه سيل در شيراز حضور فعال دارند.

 

انتقال 17 جسد به پزشكي قانوني ا‌ستان فارس

مديركل پزشكي قانوني استان فارس با اشاره به انتقال 17 جسد به پزشكي قانوني فارس گفت : ميان كشته‌شدگان 4 كودك ، 3 پسر و يك دختر وجود دارد.‌

سعيد غلامزاده ، با اشاره به انتقال 17 جسد به پزشكي قانوني اظهار داشت : از اين تعداد 6 مرد ، 7 زن ، 4 كودك هستند.

وي با اعلام اينكه شناسايي اجساد در حال انجام است ، گفت : كودكان 3 پسر و يك دختربچه هستند. 

 

ورودي شيراز از سمت پل شهيد اسكندري به‌سمت اصفهان مسدود  است

رئيس پليس راه شمال استان فارس در پي اين حادثه از برخورد تعداد 100 خودرو در ورودي دروازه قرآن خبر داد و گفت : به‌دليل آب‌گرفتگي ورودي شيراز از سمت پل شهيد اسكندري به‌سمت اصفهان مسدود است و تا اطلاع ثانوي تردد از اين مسير امكان‌پذير نخواهد بود.

سرهنگ عبدالهاشم دهقان ، با تأكيد بر اينكه "عبور و مرور از منطقه دروازه قرآن غيرممكن شده و در تلاش هستيم تا پايان امروز اين مسير بازگشايي شود"، گفت: ديگرمحورهاي مواصلاتي استان فارس باز است و تردد در آنها جريان دارد.

رئيس پليس راه شمال استان فارس ادامه داد : مسافران با توجه به شروع بارش برف و باران از شب گذشته و احتمال سيلابي شدن در مسيرهاي مواصلاتي استان  از سفرهاي غيرضروري از اين مسيرها خودداري كنند.

 

استقرار 5 تيم عملياتي هلال احمر

حسين درويشي ، مدير جمعيت هلال احمر استان فارس نيز از استقرار 5 تيم عملياتي در منطقه سيل‌زده خبر داد. 

 

تشكيل جلسه فوري مديريت بحران در استان فارس

مديركل مديريت بحران استان فارس از تشكيل جلسه فوري مديريت بحران در استان فارس براي كنترل اوضاع خبر داد و گفت: ميزان خسارت سيلاب شيراز ‌هنوز مشخص نيست.

 

هشدارهاي علوم پزشكي شيراز

علوم پزشكي شيراز نيز هشدارهايي براي حفظ سلامت مردم اعلام كرده از جمله اينكه  شهروندان بايد با سيلاب مانند فاضلاب برخورد كنند و تحت هيچ شرايطي از آب چاه استفاده نكنند.

همچنين در اين بيانيه آمده است : از تماس بدن با آب سيلاب بايد پرهيز كنيم و بدون چكمه در سيلاب راه نرويم ، اگر سيلاب وارد منزل شد بعد از خارج كردن سيلاب وسايل منزل بايد شست‌وشو و ضدعفوني شوند.

 

مردم از منازل خود خارج نشوند.

‌عنايت‌الله رحيمي استاندا‌ر فارس ، با اشاره به‌ وقوع سيلاب در برخي مناطق شيراز اظهار داشت : اين سيلاب در كمتر از 10 دقيقه از ارتفاعات تنگ الله‌اكبر شروع شد و در ورودي شهر شيراز و در د‌روازه قرآن خودروهاي در حال حركت را با خود برد.

وي علت اين سيلاب را  حجم زياد بارندگي اعلام كرد و افزود : نيروهاي امدادرسان در صحنه حضور دارد و اميدواريم حداقل تلفات را داشته باشيم.

استاندار فارس با ابراز اينكه خودروهايي كه از شيراز به‌سمت اصفهان در حال حركت بودند با مشكل مواجه شدند ، تصريح كرد : از مردم درخواست كرده‌ايم ، كه از منازل خود بيرون نيا‌يند تا بتوانيم اوضاع را تحت كنترل داشته باشيم.

 

 

شكستن سدهاي استان فارس ‌صحت ندارد.

‌روابط عمومي آب منطقه‌اي استان فارس با اشاره به شايعه شكسته شدن سد در استان فارس در اطلاعيه‌اي اعلام كرد : هيچ كدام از سدهاي  استان  دچار هيچ حادثه‌اي نشده است. 

در اين اطلاعيه اعلام شد اكنون ساعت 16 روز دوشنبه پنجم فروردين ماه سدهاي فارس حدود يك‌ونيم ميليارد مترمكعب ظرفيت خالي دارند و مي‌توانند اين مقدار سيلاب احتمالي را كنترل و ذخيره بكنند. 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.