فردا و پس فردا سفر نكنيد.

سامانه پيام كوتاه ((پيام رسون)) سامانه پيام كوتاه رايگان و نمايندگي سامانه پيام كوتاه در سايت پيام رسون

فردا و پس فردا سفر نكنيد.

۱۳ بازديد

آماده‌باش به ۲۰ استان كشور ، احتمال سيلاب دوباره

 

براساس اعلام سازمان هواشناسي ، از عصر امروز بارش باران اكثر استان‌هاي كشور را دربرمي‌گيرد ، برهمين اساس سازمان مديريت بحران به تمام استان‌ها آماده‌باش اعلام كرده است. ‌

براساس هشدار سازمان مديريت بحران ، از عصر امروز ‌ بارش باران همراه با رگبار و رعد و برق ، وزش باد ، وقوع سيلاب و طغيان رودخانه‌ها در اكثر استان‌ها‌ را خواهيم داشت كه ‌احتمال سيلابي شدن مسيل‌ها و رودخانه‌ها مي‌شود.

 

‌سخنگوي سازمان مديريت بحران كشور با هشدار به مردم گفت : همچنين بارش برف در ارتفاعات و جاده‌هاي كوهستاني شمال غرب ، زاگرس و البرز ،  وزش باد شديد در استان‌هاي هرمزگان ، كرمان ، سيستان و بلوچستان ، نيمه شرقي اصفهان ، جنوب سمنان و خراسان جنوبي را خواهيم داشت لذا از‌مردم مي‌خواهيم فعلا سفر نكنند و مسافرت خود را به تأخير بيندازند و در صورت اجبار براي مسافرت حتماً با دستگاه‌هاي امدادي هماهنگي لازم را داشته باشند.

 

 

خطر طغيان كشكان و تخليه 5 روستا

برخي روستاهاي پلدختر بر اثر سيلاب اخير ديگر قابل سكونت نيست و امكان زندگي كردن مردم در اين روستاها وجود ندارد.‌‌بارش‌هاي رگباري در پنجمين روز بهار 98 در پلدختر سبب شد كه سيل بي‌سابقه‌اي در اين شهرستان به راه بيفتد به‌طوري‌كه سيلاب مردم روستاهاي حاشيه كشكان را خانه‌به‌دوش كرد، زيرساخت‌هاي ارتباطي، آب شرب، برق و آنتن دهي تلفن همراه را قطع كرد. با كمك‌رساني مسئولان بخشي از مشكلات مرتفع شده به‌طوري‌كه بعد از گذشت پنج روز از سيلاب همچنان راه ارتباطي برخي روستاهاي پلدختر ، آب شرب و آنتن دهي تلفن همراه قطع است.

 

اخطار هواشناسي نسبت به وقوع سيل در خوزستان‌

سازمان هواشناسي در اخطاريه‌اي از قوع سيل مورخ 10 فروردين و ورود سامانه بارشي و استمرار آن تا اواسط هفته خبر داده است.‌ سازمان هواشناسي در اخطاريه‌اي از وقوع سيل مورخ 10 فروردين  و ورود سامانه بارشي و استمرار آن تا اواسط هفته خبر داده است.  در اين اخطاريه آمده است كه سامانه بارشي از اواسط روز جاري تا اوايل روز سه شنبه هفته فعال است كه در اين مدت وقوع بارش  رگباري  قابل ملاحظه در حوضه‌هاي آبريز رودخانه‌هاي استان خوزستان و افزايش دبي قابل ملاحظه ناشي از بارش ، رعد و برق ، بعضا وزش باد قابل ملاحظه همراه با تگرگ خواهد بود.

 

 20 استان آماده بارش شديد باشند‌.

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي گفت : در روزهاي آينده بارندگي شديد را در 20 استان شاهد خواهيم بود.‌ سردار سيدكمال هاديانفر‌ كه براي بازديد از وضعيت تردد در محورهاي مواصلاتي و مناطق سيل زده به استان گلستان سفر كرده است ، اظهار كرد : به دليل آب گرفتگي و سيلاب در برخي از مناطق استان شاهد محدوديتهاي ترافيكي بوديم كه با تلاش پليس ، برنامه ريزي هاي خاصي براي تسهيل در وضعيت ترافيك در اين استان صورت گرفته است.

هاديانفر با اشاره به شرايط نامساعد جوي كشور در روزهاي آينده ، بيان داشت : بارندگي شديد در 20 استان كشور را شاهد خواهيم بود كه رانندگان مي توانند ، با رعايت قانون مداري ، توجه به قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي و همكاري و همراهي با پليس ،  در كاهش تصادفات و حوادث رانندگي موثر باشند.

توصيه به رانندگان : فردا و پس فردا سفر نكنيد.

سرهنگ نادر رحماني رئيس مركز اطلاعات و كنترل ترافيك پليس راهنمايي و رانندگي گفت : بجز استان سيستان و بلوچستان ، تمام جاده‌هاي كشور ، سه روز آينده درگير باران و برف خواهند بود ، "احتمال گرفتار شدن رانندگان در محورها به‌دلايلي چون : طغيان رودخانه ، سيلاب ، لغزندگي سطح راه ، كاهش ديد ، ريزش كوه و سقوط بهمن وجود دارد ." او گفت : "تأكيد مي‌كنيم ، رانندگان 11 و 12 فروردين سفر نكنند.‌

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.