امام خامنه اي : كمك مردم ، حقيقاتا گره گشا است .

سامانه پيام كوتاه ((پيام رسون)) سامانه پيام كوتاه رايگان و نمايندگي سامانه پيام كوتاه در سايت پيام رسون

امام خامنه اي : كمك مردم ، حقيقاتا گره گشا است .

۱۱ بازديد

 

 

خطاب رهبري به مسئولين : ويراني‌ها و تخريب خانه‌ها و مزارع ، بايد جبران شود و خواهد شد .

 

امام خامنه اي : كمك مردم ، حقيقاتا گره گشا است .

 

صبح امروز (چهارشنبه) ، در خجسته سالروز عيد مبعث ، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي ، در ديدار مسئولان نظام ، سفراي كشورهاي اسلامي و جمعي از قشرها مختلف مردم ، بعثت انبياء را يك حركت عظيم براي ايجاد تمدن ‌نوين با دو ويژگي «عبوديت الهي» و «مبارزه با كفر و طاغوت» خواندند و با تأكيد بر اينكه بعثت پيامبر اكرم (ص)، جامع ترين ، كامل ترين و ماندگارترين بعثت‌ها است ، گفتند : امروز انقلاب اسلامي و نظام جمهوري اسلامي ، ادامه بعثت پيامبر اعظم(ص) است و وعده خدا ، پيروزي جبهه حق در مصاف توحيد و طاغوت است.

 

رهبر انقلاب اسلامي در ابتداي سخنان خود با اشاره به حادثه سيل در برخي از استانهاي كشور و مشكلات ناشي از آن و همچنين تلفات و خسارات سيل ، افزودند : در اين حادثه ، تلاش مردم و روحيه همبستگي و بسيج شوندگي در ميان آنان ، بسيار خوب بود و ملت ايران جانانه ،  وارد ميدان شدند و كمك‌كار مسئولان بودند و مسئولان نيز با همين پشتيباني مردمي و با اتفاق كلمه توانستند اقدامات ابتدايي را انجام دهند.

حضرت آيت‌الله خامنه اي ، با تأكيد بر اينكه هنوز كارهاي زيادي براي كاهش آلام مردم سيل زده باقي مانده است ، خاطرنشان كردند : به مسئولان تأكيد كرده‌ام كه كارهاي اصلي يعني بازسازي ويراني‌ها و جبران خسارتها ، از اين به بعد است و بايد اين خسارات و صدمات جبران شود.

ايشان افزودند : البته مردم عزيز در مناطق سيل زده بايد به همكاري با مسئولان ادامه دهند ، زيرا كمك آنها حقيقتاً گره گشا خواهد بود.

رهبر انقلاب اسلامي در ادامه با اشاره به موضوع مبعث ، ظهور پيامبران در جوامع مختلف را يك برانگيختگي و يك حركت عظيم با جهت گيري «توحيد و عبوديت» و «اجتناب از طاغوت» خواندند و تأكيد كردند : طاغوت در واقع همان جريان و خطِ مقابلِ حركت توحيدي است كه مصداق امروز آن رؤساي جمهور در امريكا و برخي كشورهاي ديگر، هستند.

حضرت آيت الله خامنه‌اي با تأكيد بر اينكه هدف از بعثت انبياء ايجاد جامعه فاضله و تمدن نوين بوده است ، گفتند : در اين تمدن ، همه لوازم آن از جمله علم ، اخلاق ، سبك زندگي و حتي جنگ نيز وجود دارد.

ايشان با اشاره به برخي ديدگاهها كه هدف اسلام را ، از بين بردن جنگ عنوان مي‌كنند ، افزودند : در اسلام ، جنگ وجود دارد اما موضوع مهم ، جهت گيري اين جنگ است ، زيرا جريان طاغوت همواره براي اشاعه فساد و قدرت‌طلبي و مقاصد خبيث ، جنگ به راه انداخته است كه اين جنگ مذموم است ، اما مقابله با طاغوت ، ممدوح است.

رهبر انقلاب اسلامي ،  خاطرنشان كردند : تجاوزگري‌هاي رژيم صهيونيستي در طول سالهاي متمادي ، نمونه بارز جنگ‌افروزي‌هاي طاغوت ، و مقابله مجاهدان فلسطيني و حزب الله لبنان و همچنين دفاع 8 ساله ملت ايران مصداق بارز ، جهاد در راه خدا است.

حضرت آيت الله خامنه‌اي ، با تأكيد بر اينكه بعثت پيامبر اسلام (ص) جامع‌ترين و ماندگارترين بعثت‌ها و انقلاب اسلامي ايران نيز ادامه آن بعثت است ، افزودند : علت دشمني با نظام جمهوري اسلامي همان خط دشمني جبهه طاغوت با جبهه توحيد است و اينكه گفته مي‌شود دشمن تراشي نكنيد حرف نادرستي است ، زيرا جبهه طاغوت با اصل و هويت حركت توحيدي مخالف است و امريكا و نوكرهاي او همچون آل سعود ، به كمتر از دست كشيدن از حركت در مسير توحيد راضي نمي شوند.

ايشان مصاف «توحيد و طاغوت» را مصافي اجتناب ناپذير خواندند و با تأكيد بر اينكه خداوند متعال پيروزي جبهه حق را مقدر فرموده است ، گفتند : اگر ملت ايران همانگونه كه تا به حال حركت كرده است ،  به مسير خود ادامه دهد ، قطعاً بر دشمنان يعني امريكا و اذناب او غلبه خواهد كرد و پيروز خواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامي در عين حال نكته مهمي را متذكر شدند و خاطرنشان كردند : البته اين نتيجه پيروزي قابل تغيير است و آن ، در شرايطي است كه دچار كوتاهي ، عدم همراهي ، عدم صداقت و دست كشيدن از مجاهدت در راه خدا ، بشويم.

حضرت آيت الله خامنه‌اي گفتند : اما ملت ايران نشان داده است كه
،  اينگونه نيست و امروز جوانان كشور با انگيزه ، معرفت و آمادگي بيشتر از جوانان نسل‌هاي قبل ، اين مسير را ادامه خواهند داد و به همين علت است كه من همواره جوانها را خطاب قرار مي‌دهم.

ايشان با تأكيد بر اينكه جوانان بايد در همه عرصه‌ها آماده حركت و پيشرفت روزافزون باشند، افزودند : امروز همه بويژه جوانان بايد در عرصه‌هاي علم و فناوري ، اخلاق ، سبك زندگي ، مسائل اقتصادي ، مسائل فرهنگي و در جبهه حركت‌هاي سياسي و آگاهانه ، فعال و پرنشاط در صحنه حضور داشته باشند.

رهبر انقلاب اسلامي در پايان سخنان خود تأكيد كردند : فرداي ايران اسلامي متعلق به جوانان مؤمن و پرانگيزه‌اي است كه با اراده قاطع و فكر روشن و ابتكارهاي پي در پي ، مي توانند كشور را به اوج اعتلا برسانند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.