قيمت پيامك يك تومان ارزان شد

سامانه پيام كوتاه ((پيام رسون)) سامانه پيام كوتاه رايگان و نمايندگي سامانه پيام كوتاه در سايت پيام رسون

قيمت پيامك يك تومان ارزان شد

۱۸ بازديد

قيمت پيامك يك تومان ارزان شد

 

طبق گزارشات اعلام شده از سوي سازمان حمايت از مصرف‌كنندگان و توليد كنندگان، قيمت هر پيامك در اپراتورهاي ايراني به مبلغ ۱۰ ريال (معادل يك تومان ارزان) شد. در طي اين گزارش سارمان حمايت از مصرف كنندگان و توليدكنندگان از توقف دريافت يك تومان هزينه‌اي كه با نظر مجلس از ارسال هر پيامك دريافت مي‌شد خبر داد.

در اين گزارش آمده است:

اخذ ۱۰ ريال بابت ارسال هر پيامك از سوي اپراتورها كه در دو سال گذشته از مشتركان تلفن همراه صورت گرفته است، از اين پس متوقف مي‌شود.

اگر درباره اين قانون اطلاعي نداريد، بايد بگوييم كه به استناد بندي كه در تبصره ۱۹ قانون در سال ۱۳۹۴ تصويب شد، هر يك از اپراتورهاي ارائه‌دهنده‌ي حدمات تلفن همراه در ابران موظف شدند به ازاي هر پيامكي كه توسط مشترك ارسال مي‌شد مبلغ ۱۰ ريال دريافت و به حساب درآمد عمومي نزد خزانه‌داري كل كشور واريز مي‌شد.

اين وجه دريافتي در مورادي كه مجلس شوراي اسلامي براي آن تعيين كرده است، خرج مي‌شود. البته گفتني است كه اين مصوبه‌ي مجلس از همان ابتدا مورد انتقاد دولت، وزارات ارتباطات و اپراتورهاي ارائه‌دهنده‌ي خدمات تلفن همراه روبرو شد. با اين حال، تصميم شوراي اسلامي قطعي شد و از سال ۱۳۹۴ همه‌ي اپراتورهاي تلفن همراه موظف به اجراي اين مصوبه شدند.

البته شايان ذكر است كه در سال گذشته علي رغم اينكه قانون تصويب شده در تبصره‌هاي قانون بودجه سال نيامده بود، اما در جداول مربوط به منابع درآمدي دولت، مانند سال ۱۳۹۴، وجود داشت كه بر همين اساس نيز تمامي اپراتورهاي تلفن همراه ايران (شامل همراه اول، ايرانسل و رايتل) موظف شدند بابت دريافت هر پيامك ارسال شده مبلغ ۱۰ ريال (معادل يك تومان) از مشتركان تلفن همراه دريافت كنند. اين در حالي بود كه هيچ يك از اپراتورها در سال گذشته چنين مجوز قانوني را در اختيار نداشتند.

 

در اين راستا، سازمان حمايت مصرف كنندگان و توليدكنندگان با استناد به ماده ۳۷ قانون محاسبات عمومي كشور به صراحت اعلام كرد:

هر واريزي به حساب درآمد عمومي نياز به مجوز قانوني دارد.

به همين ترتيب، در راستاي استيفاي حقوق مصرف‌كنندگان، اين سازمان مكاتبات و پيگيري‌هاي لازم را از طريق سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي و ساير مراجع زيربط انجام داد كه نهايتاً سازمان مذكور توقف دريافت مبلغ ۱۰ ريال به ازاي هر پيامك از مشتركان تلفن همراه را به اپراتورهاي مربوطه اعلام و ابلاغ كرد.

به ابن ترتيب از تاريخ ابلاغ نامه سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي در خرداد ماه سال ۱۳۹۶ر، مبلغ ۱۰ ريال بابت ارسال هر پيامك، متوقف شد و اين دستور از روز چهارم تير ماه سال ۱۳۹۶ اجرا مي‌شود. همچنين، گفتني است كه استرداد وجوه اضافي دريافتي و واريز شد به حساب خزانه اپراتورها، توسط سازمان حمايت از مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان در حال پيگيري است و به محض حصول نتيجه مراتب امر به اطلاع تمام مشتركان تلفن همراه خواهد رسيد.

طبق اين گزارش، سازمان حمايت از مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان اعلام كرده است كه براي كمك به پيگيري بهتر و كشف تخلفات اقتصادي، هرگونه شكايت درباره اين موضوع به سامانه ۱۲۴ اين سازمان در سراسر كشور اعلام شود تا مراتب بررسي و اعمال قانون به درستي و با سرعت بيشتري انجام شود.

***

اگر علاقه به خريد پنل اس ام اس داريد، با ما تماس بگيريد. كارشناسان فني ملي پيامك مي توانند بر اساس نوع فعاليت و تجارت شما براي شما، روش و شيوه هاي تبليغاتي تعيين نمايند و براي كسب درآمد بيشتر شما را ياري كنند.

در صورتي كه به اطلاعات بيشتري در اين زمينه نياز داريد يا سوالي برايتان پيش آمده است، با بخش پشتيباني ملي‌پيامك به شماره تلفن ۰۲۱۶۳۴۰۴ تماس بگيريد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.