كدام موشك ايراني در 7 دقيقه اسرائيل را هدف قرار مي‌دهد؟

سامانه پيام كوتاه ((پيام رسون)) سامانه پيام كوتاه رايگان و نمايندگي سامانه پيام كوتاه در سايت پيام رسون

كدام موشك ايراني در 7 دقيقه اسرائيل را هدف قرار مي‌دهد؟

۷ بازديد

كدام موشك ايراني در 7 دقيقه اسرائيل را هدف قرار مي‌دهد؟

 

عماد نخستين موشك بالستيك دوربردِ زمين به زمين است كه تمامي مراحل طراحي و ساخت آن توسط دانشمندان داخلي انجام شد.

قدرت موشكي ايران اكنون يكي از دستاورد‌هاي بزرگ جمهوري اسلامي در عرصه فناوي‌هاي نظامي و قدرت دفاعي كشور است كه نقطه شروع اين پيشرفت را مي‌توان دوران جنگ تحميلي و محاصره همه جانبه در آن زمان توسط ساير كشور‌ها دانست. امروز با تكيه بر توانمندي داخلي و استفاده حداكثري از ظرفيت‌هاي موجود در فواصل زماني كوتاه، موشك‌هاي جديد و مدرني توسط نيرو‌هاي مسلح كشور رونمايي مي‌شود كه با معرفي هركدام از آن‌ها دشمنان از پيشرفت ايران در عرصه دفاعي عصباني‌تر شده و توانايي جمهوري اسلامي در عرصه دفاعي نمايان‌تر مي‌شود.

اما نكته واضح اين است كه ما براي افزايش قدرت دفاعي و توان موشكي خود از هيچ كس اجازه نمي‌گيريم و برنامه‌هاي دفاعي خود را به ويژه در حوزه موشكي با قاطعيت دنبال مي‌‎كنيم و موشك عماد، يكي از مصاديق برجسته آن محسوب مي‌شود.

موشك "عماد" به عنوان موفقيت بزرگ صنعت دفاعي كشور در واقع طراحي متفاوتي از همان موشك "قدر" است و شايد بتوان گفت اين موشك نوعي "شهاب-3" با سيستم هدايتي ارتقا يافته است، ولي دماغه مخروطي شكل آن با اين دو موشك متفاوت است. عماد اولين موشك دوربرد بالستيك ايراني است كه توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامي طراحي و ساخته شد. موشك‌هاي بالستيك قادرند با قدرت پيشرانه خود، تا ارتفاع بسيار بالايي حركت كنند و پس از آن با كمك جاذبه زمين، و به صورت سقوط آزاد به سمت هدف ادامه مسير دهند.

سردار اميرعلي حاجي زاده فرمانده هوافضاي سپاه پاسداران بُرد اين موشك را 1700كيلومتر اعلام كرد كه قرار است به عنوان سومين موشك دوربرد ايران قدرت دفاعي كشور را تثبيت كند. عماد بيش از 700 كيلوگرم سرجنگي دارد و يك موشك هدايت شونده بردبلند سطح به سطح با پتانسيل‌هاي منحصر به فرد محسوب مي‌شود. همچنين سوخت مايع اين موشك به نوعي پيشرفت در پيشرانه‌هاي موشكي ايران محسوب مي‌شود. همانطور كه گفته شد اين موشك 700 كيلوگرم وزن سرجنگي و سرعت بالايي دارد، بنابراين هدفگيري پدافندي آن بسيار سخت خواهد بود؛ زيرا سرعتي معادل 4 هزار و 300 متر بر ثانيه داشته و كمتر از 10 دقيقه و به اذعان صهيونيست ها در مدت 7 دقيقه مي تواند سرزمين هاي اشغالي را هدف قرار دهد.

وجود بالك‌هايي بر روي سر جنگي اين موشك بالستيك باعث شد تا بسياري از كارشناسان دفاعي اعلام كنند كه سر جنگي اين موشك ايراني توان هدايت در مرحله آخر را داشته و همچنين از دقت بسيار بالايي برخوردار است و ضريب خطاي آن زير10 متر تخمين زده مي‌شود. عماد به عنوان اولين موشك دوربرد ايراني، قادر است تا لحظه رسيدن به هدف، توسط مجريان خود كاملا تحت كنترل باشد.

سكوي پرتاب موشك عماد به گونه‌اي ساخته شده كه بتوان از آن تحت هر شرايطي استفاده كرد. يكي از مهم‌ترين عوامل در كنترل و هدايت بهتر موشك ها، تنوع سكوي پرتاب است كه براي اين موشك به صورت متحرك و ثابت، لحاظ شده است.

وزارت دفاع كشورمان، موشك دوربرد "عماد" را نسل جديد موشك‌هاي بالستيك زمين به زمين و نخستين موشك دوربرد جمهوري اسلامي معرفي مي‌كند كه تمامي مراحل طراحي و ساخت آن توسط دانشمندان و متخصصان سازمان صنايع هوافضاي وزارت دفاع انجام شده است.

همچنين درباره نام اين موشك، برخي رسانه‌هاي لبناني در آن زمان علت نام گذاري دقيق‌ترين موشك دوربرد ايران را به دليل شهادت شهيد عماد مغنيه عنوان كردند. عماد اولين موشكي بود در مهرماه 94  و پس از توافق هسته‌اي ساخته و رونمايي شد كه بسيار مورد توجه كارشناسان و رسانه‌هاي داخلي و خارجي قرار گرفت و واكنش‌هاي فراواني در سطح بين‌الملل داشت.

پايگاه خبري «كلام اليوم» با ارائه گزارشي در اين زمينه اعلام كرد كه اين آزمايش موشكي به صورت «موفقيت‎آميز» انجام شد و قادر است اهداف مورد نظر را با دقت بالا هدف گيري كند. دقت در ساخت اين موشك و بومي بودن آن بدون مشاركت هيچ كشور خارجي، توجه رسانه‎هاي جهان را به خود جلب كرد.

خبرگزاري «نبأ» هم در تيتر گزارش منتشر شده درباره موشك عماد نوشت كه "تهران عماد را به انبار موشكي بالستيك خود اضافه كرد. "

شبكه خبري «الميادين» در اين باره نوشت كه ايران نسل جديد موشك‌هاي بالستيك خود را آزمايش كرد؛ «عماد» قادر است اهداف را با فاصله خيلي دور نابود كند.

پايگاه سعودي «الحياه» نيز در پايان گزارش خود درباره آزمايش موشك «عماد» در آن روزها نوشت كه اين اقدام ايران مي‌تواند تهديدي براي كشور‌هاي عربي منطقه باشد.

پايگاه خبري الوقت نيز در گزارش خود در مورد توانمندي موشكي جمهوري اسلامي ايران نوشت: موشك‌هاي دوربرد ايران از 10 سال پيش دورنمايي شده و آزمايش‌هاي خود را با موفقيت پشت سر گذاشته، اين موشك ويژگي‌هاي خاصي از جمله قدرت تخريب بالا دارد و مي تواند در كتر از ده دقيقه به سرزمين‌هاي اشغالي برسد.

محافل و نشريات صهيونيستي بلافاصله پس از انجام آزمايش موفقيت آميز موشك عماد در مهرماه سال 94، آن را نشان دهنده پيشرفت آشكار قدرت موشكي ايران دانستند؛ "جِروزالم پُست"، "هاآرِتص" و "اورشليم" از جمله رسانه‌هاي رژيم صهيونيستي بودند كه به آزمايش موشك دوربرد عماد در ايران واكنش نشان دادند.

وب‌سايت روزنامه «جروزالم پست» اسرائيل با انتشار تحليلي از آزمايش موفقيت‌آميز موشك هدايت‌شونده دوربُرد «عماد» ايران، نوشت كه توليد اين موشك از سوي نيرو‌هاي نظامي ايران، نمادي از توانمندي و پيشرفت فناوري نظامي ايران است، اما به نظر مي‌رسد با توجه به لايه‌هاي دفاع موشكي اسرائيل، موشك عماد براي نيرو‌هاي نظامي اسرائيل قابل مهار است. "اين در حالي است كه لايه هاي دفاعي اين رژيم حتي توان مقابله با راكت هاي حماس را هم ندارند!"

"اوزي رابين" كارشناس موشكي اسرائيل در مورد اين موشك جديد به رويترز گفت: "عماد نشانگر جهشي بزرگ در بحث دقت است؛ اين موشك در دماغه خود مجهز به سامانه هدايت و كنترل پيشرفته‌اي است".

اسرائيل در حال حاضر سامانه‌هايي براي مقابله با موشك‌هاي بالستيك در اختيار دارد كه از قوي‌ترين آن‌ها مي‌توان به ختس يا همان پيكان 3  اشاره كرد كه سامانه‌هايي ضد موشك بالستيك محسوب مي‌شوند. اما در بيان ويژگي‌هاي عماد به اين موضوع اشاره شده كه اين موشك قادر است از سد اين سامانه‌ها نيز عبور و اهداف مورد نظر را منهدم كرده و اين قابليت توانست ذهن بيگانگان را به خود مشغول كند.

وبگاه «امور دفاعي، موشكي» رژيم صهيونيستي در گزارشي با اشاره به ساخت موشك عماد از سوي ايران به صراحت نوشت" موشك «عماد»، ساخت ايران قابليت پيشي‌گرفتن بر سامانه دفاع موشكي پيكان 3  اسرائيل را دارد. ختس يا پيكان 3  نوعي سامانه ضد موشك بالستيك است كه توسط شركت صنايع هوايي اسرائيل و شركت بوئينگ آمريكا طراحي و ساخته شده است. "

جمهوري اسلامي چند سالي است كه دستاورد‌هاي جديد در صنعت موشكي را بدون حضور پدر موشكي خود يعني "شهيد حاج حسن طهراني مقدم" رونمايي و آزمايش مي‌كند و در اين مسير بار‌ها نشان داده كه قدرت برتر موشكي در منطقه و جزء چند قدرت موشكي برتر جهان است و طهراني مقدم‌ها در ايران كم نيستند. دوست و دشمن مي دانند كه دكترين نظامي جمهوري اسلامي ايران كاملاً دفاعي بوده و ايران بار‌ها اعلام كرده كه هميشه دفاع خواهد كرد.

كشور ما طي سال‌هاي اخير توانسته‌ است طيف‌ متنوعي از موشك‌هاي بالستيك با ويژگي‌هاي متفاوت براي مقابله با انواع تهديدات را طراحي و توليد كند كه به همين سبب به يكي از قدرت‌هاي موشكي جهان و منطقه غرب آسيا تبديل شده است. همچنين در حوزه موشك‌هاي كروز (زميني، هواپايه، ساحل به دريا) موشك‌هاي پدافندي، موشك‌هاي ضدزره، موشك‌هاي هواپايه و . . . نيز داراي توانمندي‌هاي فراواني است.

ساخت موشك عماد خط بطلاني بر تحريم گسترده عليه ايران و سند روشني از خلاقيت در عين مقاومت رزمندگان انقلاب است كه امروز در جايگاه متخصصان داخلي صنعت دفاعي موفقيت‌هاي ديگري را براي ملت ايران به ارمغان آورده‌اند. ساخت و ورود اين سامانه به توان عملياتي نيرو‌هاي مسلح، نشان از توجه وزارت دفاع و پشتيباني نيرو‌هاي مسلح به ارتقاء توانمندي‌هاي دفاعي كشورمان داشته و به علت سامانه پرتاب متحرك با قابليت حمل موشك آماده پرتاب داراي قابليت بالقوه‌اي است كه تحول عظيمي در صنعت موشكي ايران به وجود آورد.

 

 


 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.